פורום בישול




רוטב מתכונים - לדף הראשי     מאכלים לשבועות 2016

  נושאים פעיליםנושאים פעילים  הצגת רשימה של חברי הפורוםרשימת משתמשים  חיפוש בפורוםחיפוש  עזרהעזרה
  הרשמההרשמה  התחברותהתחברות

פורום בישול מתכונים ועוד.....
 פורום בישול : פורום בישול מתכונים ועוד.....
נושא

נושא: TerraOlivo -ארץ הזית היא כאן

שליחת תגובהשליחת נושא חדש
כותב
הודעה << נושא קודם | נושא הבא >>
rotev
ניהול פורום
ניהול פורום
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 01 אוקטובר 2003
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 230
נשלח בתאריך: 09 מאי 2011 בשעה 3:29 | IP רשוּם
ציטוט rotev

על ארץ הזית ושמן הזית - אוכל טוב וחברה מעולה.  מי צריך יותר מזה?

לפני כשבוע בערך, קיבלתי סוף סוף טלפון שחיכיתי לו הרבה זמן...

אריאלה פיקסלר שכותבת את "בישול בקצב הסלסה", היא חברה וירטואלית יקרה. כזו שלא קשה להתאהב תוך שתי דקות בפרץ האנרגיה שזורם ממנה, חודר את מסך המחשב ועוטף אותך בחום ובפרגון. כזו שאני מתה לפגוש כבר זמן רב, כי יש אנשים שאתה פשוט מרגיש אליהם קשר מידי, שלא שייך לעובדה שלא ראית או שמעת אותם מימך... זה כלל לא מהווה אינדיקציה אם הם יצליחו להיכנס לך ללב.

אז כשהטלפון הזה הגיע, הייתי ממש מאושרת; כי כשאני קוראת את הפוסטים של אריאלה, הם מצליחים לעורר בי עולם ומלואו. אני מזדהה איתה, מזילה דמעה כשעוד פטיש נוחת עליה, ומתגלגלת מצחוק כשהיא מצחיקה אותי, שזה הרבה( וזו בשבילי אינדיקציה.

ויחד עם הטלפון שהיה מרגש ומצחיק וכיפי, הגיע גם בונוס בלתי צפוי. הזמנה למסיבת עיתונאים ובלוגרים לרגל התחרות הבינלאומית לשמני זית TERRAOLIVO שתתקיים במלון ענבל בירושלים בין ה- 15 ל-18 למאי.

אני מודה שעד היום, לא ממש יצא לי לפגוש את חברי הוירטואליים, אולי כי עד היום לא קיבלתי כזו הזמנה אישית... ולא הבטיחו לי אוטובוס מלאFoodies כמעט מפתח הבית, ובעיקר, כי אף אחד לא משכנע כמו אריאלה... ומה אני אגיד לכם? לא הצטערתי אפילו לרגע.

הנסיעה לירושלים הייתה כמו טיול שנתי מוצלח בו כולם מדברים באותה השפה, עם אנשים מקסימים והמון סיפורים על אוכל, וזה רק הלך והשתפר אחרי שהגענו.

מלון ענבל הוא שכיית חמדה בדרגת 5 כוכבים דה לוקס, והוא משקיף על נופיה המרהיבים של העיר העתיקה והרי יהודה. יש לו גם מסורת קולינארית ותיקה והוא מארח כבר שנים רבים מהאירועים הרשמיים של מדינת ישראל, כך שלא פלא שהציפיות היו גבוהות.

הספקנו לתפוס את השופטים המקומיים בטעימות אחרונות של שמני זית (ולמי ששאל את עצמו - לא, הם לא טובלים פיתה בשמן, הם לוקחים כוסיות קטנות ולוגמים!)  והתיישבנו להקשיב לחיים גן - איש הענבים, מיוזמי ומפיקי התחרות, שסיפר על המיזם.

טעימות שמן זית

תחרות TERRAOLIVO היא אחת מתוך 8 תחרויות בינלאומיות שמתקיימות בתחום זה מידי שנה והיא נערכת זו השנה השנייה ברציפות במלון ענבל בירושלים.

אם ביקרתם בכדור הארץ לאחרונה, בטח שלא יכולתם שלא להבחין בכך ששמני הזית עברו בשנים האחרונות מיתוג גורמה רציני, וניתן כיום למצוא בשוק שמני זית ממותגים מזני זיתים שונים, בסוגי כבישה ובטעמים-  ממש כמו היינות או הגבינות.

בתחרות שתתקיים בארץ בין ה- 15 ל-18 למאי, ישתתפו מעל ל- 300 מותגי שמן זית מהמובילים בעולם;  בתי בד מספרד, איטליה, יוון, ארה"ב, ארגנטינה, צ'ילה, פורטוגל ועוד, לצד מותגים ישראלים מובילים כמו  סבא חביב, יד מרדכי משק אחיה וארץ גשור.

התחרות תכלול 3 ימי שיפוט על ידי כ-30 שופטים וטועמי שמן ידועים מכל העולם, ועידה מדעית בינלאומית בנושא "מהפכת שמן הזית – איכות, קולינריה ובריאות" (פתוח לקהל הרחב) וארוחת גאלה מפוארת כשעל התפריט שלה אחראים השף מיקי שמו, הסופרת הגסטרונומית פיליס גלזר והשף הראשי החדש של מלון ענבל  שף מוטי בוחבוט, שף בעל ותק מלונאי של כ- 25 שנים, שהפליא בנו את טעמיו.

כל הרווחים מערב הגאלה ייתרמו ל"בית של סוזן" – שהיא עמותה ירושלמית המשקמת בני נוער בסיכון ע"י העסקתם ביצירת כלי אמנות ותכשיטים. את המוצרים המקסימים כמו המגש שאתם רואים כאן, ניתן גם לרכוש בחנות הדגל ובמרכז המבקרים של "הבית של סוזן" הנמצא בבית היצרנים - רחוב יד חרוצים 19 בתלפיות, ירושלים.

ואז הגיע האוכל...חברי החדשים כבר הטיבו לתאר אותו ממני, ואני אסתפק בתמונות שאומרות הכול, ובמשפט אחד: הוא היה כל כך יפה שלא ידעתי אם אני מעדיפה לאכול אותו או ל...צלם אותו, אז הסתפקתי בטעימות, שלא להרוס...

הנה כמה מהתמונות:

בריוש שהוגש עם חמאת שמן זית

טרטר פורל ברנואז ירקות שורש ותלתלי בצל ירוק, אנדיב, תחמיץ הדרים ושמן לצינו

מלפיי כבדי עוף, צטני אגסים, צ'יפס שקדים בויניגרט ליים ושמן זית מזן נבאלי

פילה בקר מונח על תבשיל חיטה מזרחית ברוטב יין אדום ושמן נבאלי

ספלי מוס שוקולד, פרופיטרול נוגט וקפה , סלט פירות וקינמון

תחרות TERRAOLIVOהראשונה שנערכה לפני שנה, עוררה הדים בעולם והצליחה לקדם את המותג הישראלי כפי שהיא צפויה לעשות גם השנה. היא העניקה לתוצר המקומי את המקום המגיע לו בפנתיאון שמני הזית האיכותיים בעולם ושמה את ישראל על המפה בתחום.

ולמה בעצם שאנחנו לא נהיה שם? מובילים בתעשיית הגורמה של ייצור שמני הזית?

אחרי הכול מה יותר ישראלי, ים תיכוני וסקסי, משמן זית מובחר, כזה שהופק מזני זיתים משובחים שנטועים מזה דורות על אדמת הקודש 

וזה שזה בריא כבר אמרתי?...

ואם בשמן זית עסקינן ולכבוד יום העצמאות שכבר כמעט כאן, הנה מקבץ של מרינדות לבשר, עוף ודגים על האש. מבוססות על שמני זית משובחים ועוד מגוון תבלינים.

מבלוג rotev בתפוז



נערך על ידי rotev - 09 מאי 2011 בשעה 3:33
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של rotev חפש הודעות אחרות של rotev בקר בדף הבית של rotev
 

אם ברצונך להגיב לנושא זה עליך קודם להתחבר
אם אינך רשום/ה כבר עליך להרשם

  שליחת תגובהשליחת נושא חדש
גרסת הדפסה גרסת הדפסה

קפיצה לפורום
אינך יכול/ה לשלוח נושאים חדשים בפורום זה
אינך יכול/ה להגיב לנושאים בפורום זה
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך ותגוביך בפורום זה
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך ותגובותיך בפורום זה
אינך יכול/ה לצור סקרים בפורום זה
אינך יכול/ה להצביע בסקרים בפורום זה


Web Wiz Heb - מערכת פורומים בעברית גרסה 1.25
תרגום עברי באדיבות K קידום אתרים
Powered by Web Wiz Forums version 7.96
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide


העמוד הזה נוצר וחושב תוך 0.0605 שניות.



Rotev רוטב   מתכונים דיאטטים   מתכוני סלטים   מתכוני ירקות   מתכוני דגים   מתכוני קינוחים   מתכוני רטבים   מתכוני עוף   מתכונים לשבועות   מתכונים לראש השנה   מתכונים לפסח
פורום בישול   מתכונים לחג   מתכונים קלים להכנה   מדריך אוכל ובישול   מדריך אתרי בישול   מדריך מסעדות   טיפים לבישול   מילון אוכל   רוטב בתפוז   מתכונים בפייסבוק